Daha İyi Eğitim Yetişkinlerle Başlar
![]() |
Eğitmenlerin devlet ya da kurumları tarafından desteklenen eğitimlerle donatılmaları kadar kendilerini yetiştirmeleri de büyük önem taşıyor |
Brookings Enstitüsü tarafından yapılan bir araştırmaya göre
ABD’de 3 ve 4 yaşındaki çocuklarının yarısından fazlası devletin sağladığı
erken eğitim imkanlarından yararlanmıyor. Bu yaş grubundaki çocukların sadece
10’da 1’i çok iyi denebilecek düzeyde eğitim alıyor.
Erken eğitimi daha fazla geliştirme ve genişletme görevi
devlete düşerken - daha fazla çocuk için daha fazla sınıf oluşturma – bu
sınıflarda neler olup bittiğini konusu ise tamamen öğretmenlerin kapasitesiyle
değerlendiriliyor.
Çözüm ise çocuklara da değil de yetişkinlere özellikle de
eğitimcilere, eğitim liderlerine, kul yöneticilerine daha yakından bakmaktan
geçiyor. Ulusal Bilim Akademileri tarafından yayınlanan bir rapor, özünde,
erken çocukluk eğitiminin tamamen onu sağlayan yetişkinlerin kapasitelerine
bağlı olduğunu gösteriyor. Yarının politikaları erken eğitim alanında bu
yetişkinleri desteklemezse ve yükseltirse, çocuklar için sağladıkları destekten
vazgeçerler.
Erken eğitim liderleri mesleğinin gerektirdiği günlük
fiziksel, duygusal ve zihinsel emeği üstlenirken, yaptıkları iş, liderlerinin
eğitimleri, mesleki yaşamları ve ücretleriyle ilgili kararlarının doğrudan bir
sonucu olarak ortaya çıkıyor.
Yani okulların eğitimciler için vereceği pedagojik ve
kişisel gelişime yönelik eğitimler önem taşırken eğitimcilerin kendini
geliştirmeye özen göstermesi de gerekiyor. Araştırmada eğitimcilerin içinde
bulundukları ekonomik koşulların da tüm bu ihtiyaçların yerine getirilmesinde
önem taşıyor.
Kaynak: US News / Nonie Lesaux - Stephanie Jones
https://www.usnews.com/opinion/knowledge-bank/articles/2017-07-14/support-and-training-for-adults-are-key-to-early-childhood-education
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder