15 Ocak 2018 Pazartesi


Daha İyi Eğitim Yetişkinlerle Başlar



Eğitmenlerin devlet ya da kurumları tarafından desteklenen eğitimlerle donatılmaları kadar kendilerini yetiştirmeleri de büyük önem taşıyor
Brookings Enstitüsü tarafından yapılan bir araştırmaya göre ABD’de 3 ve 4 yaşındaki çocuklarının yarısından fazlası devletin sağladığı erken eğitim imkanlarından yararlanmıyor. Bu yaş grubundaki çocukların sadece 10’da 1’i çok iyi denebilecek düzeyde eğitim alıyor.

Erken eğitimi daha fazla geliştirme ve genişletme görevi devlete düşerken - daha fazla çocuk için daha fazla sınıf oluşturma – bu sınıflarda neler olup bittiğini konusu ise tamamen öğretmenlerin kapasitesiyle değerlendiriliyor.

Çözüm ise çocuklara da değil de yetişkinlere özellikle de eğitimcilere, eğitim liderlerine, kul yöneticilerine daha yakından bakmaktan geçiyor. Ulusal Bilim Akademileri tarafından yayınlanan bir rapor, özünde, erken çocukluk eğitiminin tamamen onu sağlayan yetişkinlerin kapasitelerine bağlı olduğunu gösteriyor. Yarının politikaları erken eğitim alanında bu yetişkinleri desteklemezse ve yükseltirse, çocuklar için sağladıkları destekten vazgeçerler.

Erken eğitim liderleri mesleğinin gerektirdiği günlük fiziksel, duygusal ve zihinsel emeği üstlenirken, yaptıkları iş, liderlerinin eğitimleri, mesleki yaşamları ve ücretleriyle ilgili kararlarının doğrudan bir sonucu olarak ortaya çıkıyor.

Yani okulların eğitimciler için vereceği pedagojik ve kişisel gelişime yönelik eğitimler önem taşırken eğitimcilerin kendini geliştirmeye özen göstermesi de gerekiyor. Araştırmada eğitimcilerin içinde bulundukları ekonomik koşulların da tüm bu ihtiyaçların yerine getirilmesinde önem taşıyor.





Kaynak: US News / Nonie Lesaux - Stephanie Jones

https://www.usnews.com/opinion/knowledge-bank/articles/2017-07-14/support-and-training-for-adults-are-key-to-early-childhood-education

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder